Jeżeli mielibyśmy wskazać jeden obszar, który w marketingu zmienia się najczęściej – zdecydowanie postawilibyśmy na wymiary grafik na FB, jak i innych platformach społecznościowych. Jako specjaliści… Właśnie dlatego stworzyliśmy ten wpis. Z jednej strony ma być wygodną ściągawką, dzięki której szybko upewnisz się, czy rozmiar Twoich grafik używanych na Facebooku jest właściwy. Z drugiej strony – stanowi swego rodzaju vademecum (lub jak wolisz – ściągawkę ), dzięki … Continued
Jeżeli mielibyśmy wskazać jeden obszar, który w marketingu zmienia się najczęściej – zdecydowanie postawilibyśmy na wymiary grafik na FB, jak i innych platformach społecznościowych. Jako specjaliści…
Właśnie dlatego stworzyliśmy ten wpis. Z jednej strony ma być wygodną ściągawką, dzięki której szybko upewnisz się, czy rozmiar Twoich grafik używanych na Facebooku jest właściwy. Z drugiej strony – stanowi swego rodzaju vademecum (lub jak wolisz – ściągawkę ), dzięki któremu poznasz wszystkie formaty graficzne wykorzystywane w tym najpopularniejszym medium społecznościowym. PODPOWIEDŹ: jeśli nie masz czasu czytać całego artykułu, a szukasz jedynie informacji o wymiarach konkretnego formatu postów i reklam na Facebooku – użyj skrótu CTRL + F i wpisz to, co Cię interesuje! Zanim zaczniemy – dorzucimy kilka słów na temat technicznych aspektów grafik.
Powyższe wytyczne dotyczą w szczególności grafik umieszczanych na Facebooku. Jednak nic stoi na przeszkodzie, aby stosować je również w odniesieniu do innych platform SM. A teraz przejdźmy do właściwej treści tego artykułu, czyli wymiarów grafik na FB. Sprawdź, jak przygotowywać kreacje, aby wykorzystać ich pełny potencjał.
Zdjęcia profilowe przyjmują różne wymiary w zależności od tego, na jakich ekranach są prezentowane. I tak na urządzeniach stacjonarnych jest to 176 x 176 px, a na urządzeniach mobilnych 128 x 128 px. My jednak nie uważamy, aby wgrywanie ich w takiej formie było najlepszym wyjściem. Zamiast tego, rekomendujemy zastosowanie zdjęcia profilowego o wymiarze 800 x 800 px lub w ostateczności – 900 x 900 px. Dzięki temu zdjęcie avatara będzie wyświetlane w dobrej jakości – nawet na największych ekranach. Podczas tworzenia zdjęcia profilowego należy pamiętać, że pomimo kwadratowego formatu – na Facebooku zostanie ono zaprezentowane w formie koła. Zwróć na to uwagę i dopilnuj, aby jego zawartość była odpowiednio wycentrowana.
Tutaj sytuacja jest nieco bardziej skomplikowana. Ale uspokajamy – mamy na nią sprawdzony sposób . Mianowicie, cover photo przyjmuje 2 rozmiary, w zależności od tego, w jaki sposób jest wykorzystywane. Na urządzeniach stacjonarnych jest to 820 x 312 px, natomiast na urządzeniach mobilnych – 640 x 360 px. Jak łatwo zauważyć – wysokość na mobile jest większa niż na desktop, więc zwykłe skalowanie nie za bardzo się tu sprawdza. Na szczęście, specjaliści od social mediów poradzili sobie z tym problemem – wymyślając nowy format 820 x 360 px. Warto pamiętać, że obszar bezpieczny (widoczny zarówno na smartfonach i komputerach) to 640 x 312 px. Jego zastosowanie pozwala na swobodne wyświetlanie zdjęcia w tle zarówno na smartfonach, tabletach, jak i komputerach.
W przypadku filmów umieszczanych w tle należy stosować dokładnie te same wytyczne, co w przypadku cover photo. Najlepszym wymiarem jest bowiem 820 x 462 px. Przy dodawaniu filmu w tle należy trzymać się zasad mówiących o długości (video powinno trwać 20 – 90 sekund) i dźwięku (film domyślnie uruchamia się bez niego).
W tym miejscu nie ma większej filozofii. Najlepiej sprawdzającym się wymiarem grafiki umieszczanej w tle wydarzenia na FB jest 1200 x 628 px. Wyświetla się on doskonale zarówno na desktopie, jak i urządzeniach typu mobile.
Grafika umieszczana w tle grupy jest kolejnym przykładem zastosowania wyłącznie jednego formatu – 1640 x 856 px. Zwróć uwagę, że ma ona 2 funkcje. Z jednej strony jest tłem grupy, a z drugiej natomiast pełni rolę avatara / miniaturki grupy. Z tego względu należy pamiętać, aby elementy, teksty, symbole lub logotypy zostały umieszczone w jej centralnym punkcie.
Omówienie kwestii tła i avatarów mamy już za sobą. Teraz pora przejść do formatów, które zdarza Ci się wykorzystywać znacznie częściej.
Jeden z najchętniej wykorzystywanych formatów, który sprawdza się doskonale zarówno na wersji mobile, jak i desktop. Rekomendowany wymiar postów poziomych na FB to 1200 x 900 px.
Format stosowany zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych. Jednak ze względu na kształt ekranów – najlepiej prezentuje się właśnie na smartfonach oraz tabletach. Rekomendowany wymiar postów pionowych na FB to 1080 x 1350 px.
Klasyka nad klasykami, kwadratowe zdjęcia i grafiki na Facebooku najlepiej dodawać w rozmiarze 1200 x 1200 px.
Najlepszy format do Facebook Stories to ten sam, który sprawdza się także na Instagram Stories, czyli 1080 x 1920 px.
O formacie video wspominaliśmy podczas omawiania filmów w tle, jednak w tym obszarze Facebook ma do zaoferowania znacznie więcej . Filmy, w przeciwieństwie do cover photo powinny przyjmować nieco większy rozmiar – 1920 x 1080 px. Podczas ich tworzenia warto zwrócić uwagę na wagę, która nie może przekroczyć 4GB.
Omówienie najbardziej ogólnych i popularnych wymiarów grafik stosowanych na Facebooku też już za nami. Pozwól, że teraz płynnie przejdziemy do wskazówek, które interesują przede wszystkim marketerów, czyli powiemy sobie nieco więcej o wymiarach grafik reklam na FB.
To charakterystyczny rodzaj grafiki, którą Facebook zaciąga bezpośrednio z serwisu, do którego chcesz odesłać swoich odbiorców. Jeśli chcesz, aby wyświetlała się prawidłowo – zadbaj o jej rozmiar, który powinien wynosić 1200 x 628 px. Jeżeli chcesz dodać ją własnoręcznie (za pomocą Business Managera) – lepszym rozwiązaniem będzie wymiar 1080 x 1080 px.
Jeśli celem Twojej promocji na FB ma być pozyskanie jak największej liczby polubień – Twój wybór powinien paść na reklamę typu Page Likes. Rekomendowane wymiary to: 1200 x 444 px oraz 1080 x 1080 px.
Podobnie, jak w przypadku reklam typu linkpost, w tym miejscu najlepiej sprawdzą się 2 rodzaje wymiarów grafik na FB: pozioma 1200 x 628 px oraz kwadratowa 1080 x 1080 px.
Jeśli zamiast stawiać na tradycyjną reklamę video, zdecydujesz na promocję za pomocą pokazów slajdów – zadbaj, aby przyjęły postać o wymiarach 1280 x 720 px. To właśnie ten format jest wskazywany jako właściwy przez wielu ekspertów z branży. Sam Facebook daje jedynie skromne wytyczne dotyczące rozdzielczości i proporcji. <wizualizacja>
Wymiary, które już kilka razy “przewinęły” się w tym zestawieniu i powtarzają się ponownie przy okazji reklamy karuzelowej na FB. Najlepszym wyborem zapewniającym Ci odpowiednią jakość będą grafiki o wymiarach 1080 x 1080 px.
Szukasz pracowników? A może Twoja firma rusza z rekrutacją na nowe stanowiska? Zatem z pewnością ucieszy Cię fakt, że FB oferuje specjalny rodzaj postów – ofert pracy. Ich wymiar jest taki sam, jak chociażby reklamy lead ads czy linkpost i wynosi 1200 x 628 px.
Dla Twojej wygody – poniżej znajdziesz pełne zestawienie wszystkich omówionych wyżej formatów:
Jak współpracować z influencerem? Umowy, ceny, system afiliacji. Współczesny rynek zbytu jest tak obszerny, że usługodawcy i producenci każdego dnia walczą o uwagę swoich klientów. Internet aż kipi od ciekawych kampanii reklamowych. Od kilku lat marketing sprowadza się do pozyskiwania klientów dzięki współpracy z influencerami. Sprawdź, na czym to polega i co można dzięki takiej formie kooperacji osiągnąć. Być może taka współdziałanie to światełko w tunelu również dla Twojej firmy. Sprawdź, jak … Continued
Skoro życie zwykłego człowieka przeniosło się do Internetu, to wciąż rośnie różnorodność pokazywania siebie w tym wirtualnym światku. Do jednych z najbardziej wykorzystywanych form informowania świata o tym, co się dzieje po drugiej stronie smartfona, zalicza się reelsy, czyli rolki na Instagram. Sprawdź, co warto o nich wiedzieć, nim pochłonie Cię otchłań internetowych rozmaitości. Poznaj możliwości i cel Instagram reels. Dowiedz się, czym one są i jak działają. Reels, … Continued