Facebook tworzy bezpieczne środowisko do komunikacji społecznej. Aby je zapewnić, wprowadził szereg zasad. Co powinieneś wiedzieć na ten temat? Czego dowiesz się z tego artykułu? Facebook stworzył społeczność ponad 2 miliardów użytkowników. Media społecznościowe, to przestrzeń, w której liczy się każdy głos, pogląd i przekonanie, dlatego serwis prywatnym osobom umożliwia dzielenie się swoimi doświadczeniami, przeżyciami i opiniami, a firmom ułatwia prowadzenie działalności marketingowej. Być może i Ty korzystasz … Continued
Facebook tworzy bezpieczne środowisko do komunikacji społecznej. Aby je zapewnić, wprowadził szereg zasad. Co powinieneś wiedzieć na ten temat?
Facebook stworzył społeczność ponad 2 miliardów użytkowników. Media społecznościowe, to przestrzeń, w której liczy się każdy głos, pogląd i przekonanie, dlatego serwis prywatnym osobom umożliwia dzielenie się swoimi doświadczeniami, przeżyciami i opiniami, a firmom ułatwia prowadzenie działalności marketingowej. Być może i Ty korzystasz z tej możliwości. Facebook komunikację traktuje bardzo poważnie. Aby zachować kulturę i zniwelować ilość nadużyć w komunikatach, ten popularny portal skorzystał z doradztwa swojej społeczności i specjalistów z dziedziny technologii, praw człowieka oraz bezpieczeństwa publicznego. Razem stworzyli nie tylko ogólny regulamin, ale i listę zasad dotyczących umieszczania reklam na Facebooku, które koniecznie musisz znać.
Obostrzenia obejmują produkty niebezpieczne dla zdrowia. Chcesz zachwalać wyroby tytoniowe lub produkty z nimi związane? Ten post nie może być promowany. To samo dotyczy broni, amunicji oraz materiałów wybuchowych. Facebook zablokuje zarówno treści dotyczące leków dostępnych na receptę, jak i niebezpiecznych suplementów diety. Twoje reklamy nie mogą zawierać obrazów typu “przed i po”, które przedstawiają mało prawdopodobne rezultaty i wpływają na negatywną samoocenę użytkowników portalu. Co oczywiste, Facebook odrzuca reklamy, które przedstawiają i promują produkty, usługi i działania sprzeczne z prawem – takich jak narkotyki czy aktywności naruszające zdrowie osobiste. Ponadto na Facebooku niedostępne jest promowanie pewnych usług bankowych i finansowych, np.: aukcji groszowych, marketing wielopoziomowy, pożyczki krótkoterminowe i zaliczki na poczet wpłaty i poręczenia majątkowe.
Facebook dba o to, by jego serwis był przestrzenią przyjazną dla użytkowników w każdym wieku. Między innymi dlatego zakazuje promocji produktów i usług dla dorosłych (z wyjątkiem reklam dotyczących antykoncepcji kierowanych do dorosłych). Nie wolno umieszczać kontentu nacechowanego seksualnie i ukazującego nagość, a także sugerującego poznania kogoś w podtekście erotycznym.
By zachować neutralność przekazu i nie szokować, zasady reklam Facebooka zakazują umieszczania treści wykorzystujących sytuacje kryzysowe lub polityczne do celów komercyjnych. Podobnym obostrzeniom podlegają wszystkie sensacyjne, szokujące czy nacechowane przemocą przekazy. Chcesz więcej na temat tego, jakie treści są uznawane za sensacyjne? Kliknij tutaj.
Podstawowym warunkiem do spełnienia w przypadku reklam, jest ich prawdomówność. Niedozwolone są fake newsy czy reklamy gwarantujące niemożliwe do spełnienia efekty, np. dotyczące efektów prozdrowotnych danego produktu. To samo dotyczy fałszywych profili lub podszywania się pod inne osoby. Wszyscy reklamodawcy publikujący fałszywe informacje podlegają ograniczeniom. Więcej o weryfikacji informacji na Facebooku znajdziesz tutaj. Pamiętaj, że denerwujące, zawierające wulgaryzmy czy po prostu błędy językowe treści też zostaną zablokowane. Centrum pomocy na temat reklam pomoże Ci poznać kryteria ustalające, które reklamy zostają uznane za niskie jakościowo.
Facebook zwraca szczególną uwagę na zakaz dyskryminowania użytkowników ze względu na ich religię, rasę, przynależność etniczną, narodowość, wiek, kolor skóry, sytuację rodzinną, orientację seksualną, chorobę, niepełnosprawność czy płeć. Sprzeciwiając się mowie nienawiści, w swoim regulaminie podał listę zakazanych słów. Co ona zawiera?
Jeżeli chcesz stworzyć skuteczną reklamę na Facebooku, to musisz przestrzegać ustalonych kryteriów. Twój post nie może naruszać standardów społeczeństwa, czyli zbioru zasad nakierowanych na chronienie.
Nieprzestrzeganie ich może skutkować ograniczeniem Twoich działań w obrębie swojego profilu, a nawet zablokowaniem go. W przypadku najpoważniejszych przekroczeń serwis powiadamia organy ścigania. Jeżeli Twoja reklama nie wyświetla się i jednocześnie masz pewność, że nie złamałeś regulaminu, to pamiętaj też, że Facebook czasem odrzuca reklamy z dużo prostszych powodów. Problemem może być np. niezatwierdzona promocja. Pisaliśmy o tym w poprzednim artykule. Jeżeli masz jakieś wątpliwości – zapraszamy do kontaktu z naszymi specjalistami.
Jak współpracować z influencerem? Umowy, ceny, system afiliacji. Współczesny rynek zbytu jest tak obszerny, że usługodawcy i producenci każdego dnia walczą o uwagę swoich klientów. Internet aż kipi od ciekawych kampanii reklamowych. Od kilku lat marketing sprowadza się do pozyskiwania klientów dzięki współpracy z influencerami. Sprawdź, na czym to polega i co można dzięki takiej formie kooperacji osiągnąć. Być może taka współdziałanie to światełko w tunelu również dla Twojej firmy. Sprawdź, jak … Continued
Skoro życie zwykłego człowieka przeniosło się do Internetu, to wciąż rośnie różnorodność pokazywania siebie w tym wirtualnym światku. Do jednych z najbardziej wykorzystywanych form informowania świata o tym, co się dzieje po drugiej stronie smartfona, zalicza się reelsy, czyli rolki na Instagram. Sprawdź, co warto o nich wiedzieć, nim pochłonie Cię otchłań internetowych rozmaitości. Poznaj możliwości i cel Instagram reels. Dowiedz się, czym one są i jak działają. Reels, … Continued