Skontaktuj się!
1 stycznia 2024 | 5 minut czytania

Jakich treści nie wolno promować na Facebooku?

Autor: Łukasz Pawlak

Facebook tworzy bezpieczne środowisko do komunikacji społecznej. Aby je zapewnić, wprowadził szereg zasad. Co powinieneś wiedzieć na ten temat? Czego dowiesz się z tego artykułu? Facebook stworzył społeczność ponad 2 miliardów użytkowników. Media społecznościowe, to przestrzeń, w której liczy się każdy głos, pogląd i przekonanie, dlatego serwis prywatnym osobom umożliwia dzielenie się swoimi doświadczeniami, przeżyciami i opiniami, a firmom ułatwia prowadzenie działalności marketingowej. Być może i Ty korzystasz … Continued

Facebook tworzy bezpieczne środowisko do komunikacji społecznej. Aby je zapewnić, wprowadził szereg zasad. Co powinieneś wiedzieć na ten temat?

Czego dowiesz się z tego artykułu?

  • Czego nie wolno zamieszczać na Facebooku?
  • Czym jest lista zakazanych słów na Facebooku?
  • Kiedy Twój post narusza standardy społeczności na Facebooku?

Facebook stworzył społeczność ponad 2 miliardów użytkowników. Media społecznościowe, to przestrzeń, w której liczy się każdy głos, pogląd i przekonanie, dlatego serwis prywatnym osobom umożliwia dzielenie się swoimi doświadczeniami, przeżyciami i opiniami, a firmom ułatwia prowadzenie działalności marketingowej. Być może i Ty korzystasz z tej możliwości. Facebook komunikację traktuje bardzo poważnie. Aby zachować kulturę i zniwelować ilość nadużyć w komunikatach, ten popularny portal skorzystał z doradztwa swojej społeczności i specjalistów z dziedziny technologii, praw człowieka oraz bezpieczeństwa publicznego. Razem stworzyli nie tylko ogólny regulamin, ale i listę zasad dotyczących umieszczania reklam na Facebooku, które koniecznie musisz znać.

Zakazane treści na Facebooku

1. Niebezpieczne produkty i treści

Obostrzenia obejmują produkty niebezpieczne dla zdrowia. Chcesz zachwalać wyroby tytoniowe lub produkty z nimi związane? Ten post nie może być promowany. To samo dotyczy broni, amunicji oraz materiałów wybuchowych. Facebook zablokuje zarówno treści dotyczące leków dostępnych na receptę, jak i niebezpiecznych suplementów diety. Twoje reklamy nie mogą zawierać obrazów typu “przed i po”, które przedstawiają mało prawdopodobne rezultaty i wpływają na negatywną samoocenę użytkowników portalu. Co oczywiste, Facebook odrzuca reklamy, które przedstawiają i promują produkty, usługi i działania sprzeczne z prawem – takich jak narkotyki czy aktywności naruszające zdrowie osobiste. Ponadto na Facebooku niedostępne jest promowanie pewnych usług bankowych i finansowych, np.: aukcji groszowych, marketing wielopoziomowy, pożyczki krótkoterminowe i zaliczki na poczet wpłaty i poręczenia majątkowe.

2. Usługi i produkty dla dorosłych

Facebook dba o to, by jego serwis był przestrzenią przyjazną dla użytkowników w każdym wieku. Między innymi dlatego zakazuje promocji produktów i usług dla dorosłych (z wyjątkiem reklam dotyczących antykoncepcji kierowanych do dorosłych). Nie wolno umieszczać kontentu nacechowanego seksualnie i ukazującego nagość, a także sugerującego poznania kogoś w podtekście erotycznym.

3. Kontrowersyjne treści

By zachować neutralność przekazu i nie szokować, zasady reklam Facebooka zakazują umieszczania treści wykorzystujących sytuacje kryzysowe lub polityczne do celów komercyjnych. Podobnym obostrzeniom podlegają wszystkie sensacyjne, szokujące czy nacechowane przemocą przekazy. Chcesz więcej na temat tego, jakie treści są uznawane za sensacyjne? Kliknij tutaj.

4. Wprowadzanie w błąd i niska jakość komunikatu

Podstawowym warunkiem do spełnienia w przypadku reklam, jest ich prawdomówność. Niedozwolone są fake newsy czy reklamy gwarantujące niemożliwe do spełnienia efekty, np. dotyczące efektów prozdrowotnych danego produktu. To samo dotyczy fałszywych profili lub podszywania się pod inne osoby. Wszyscy reklamodawcy publikujący fałszywe informacje podlegają ograniczeniom. Więcej o weryfikacji informacji na Facebooku znajdziesz  tutaj. Pamiętaj, że denerwujące, zawierające wulgaryzmy czy po prostu błędy językowe treści też zostaną zablokowane. Centrum pomocy na temat reklam pomoże Ci poznać kryteria ustalające, które reklamy zostają uznane za niskie jakościowo.

Lista słów zakazanych

  Facebook zwraca szczególną uwagę na zakaz dyskryminowania użytkowników ze względu na ich religię, rasę, przynależność etniczną, narodowość, wiek, kolor skóry, sytuację rodzinną, orientację seksualną, chorobę, niepełnosprawność czy płeć. Sprzeciwiając się mowie nienawiści, w swoim regulaminie podał listę zakazanych słów. Co ona zawiera?

  • Obelgi i słowa powszechnie uznawane za obraźliwe.
  • Odczłowieczające i poniżające grafiki i frazy, np.: opóźniony w rozwoju, kretyn, o niskim IQ, głupi, idiota, zdeformowany, niedorozwinięty, odrażający, brzydki, puszczalska, oszust, skąpiec.
  • Porównanie osób do zwierząt kojarzonych w kulturze jako gorsze pod względem intelektualnym i fizycznym, np. świni.
  • Treści atakujące grupę lub osobę, np.: nienawidzę (kogoś), nie lubię (kogoś), (oni) są najgorsi.
  • Wyrażenia przedstawiające w dobrym świetle śmierć, choroby i krzywdy.
  • Odniesienia do chorób, brudu i fekaliów.
  • Szydzenie z ofiar i poszkodowanych.
  • Treści wyrażające obrzydzenie, np.: ohyda, paskudztwo, obrzydlistwo.

Standardy społeczeństwa

Jeżeli chcesz stworzyć skuteczną reklamę na Facebooku, to musisz przestrzegać ustalonych kryteriów. Twój post nie może naruszać standardów społeczeństwa, czyli zbioru zasad nakierowanych na chronienie.

Nieprzestrzeganie ich może skutkować ograniczeniem Twoich działań w obrębie swojego profilu, a nawet zablokowaniem go. W przypadku najpoważniejszych przekroczeń serwis powiadamia organy ścigania.   Jeżeli Twoja reklama nie wyświetla się i jednocześnie masz pewność, że nie złamałeś regulaminu, to pamiętaj też, że Facebook czasem odrzuca reklamy z dużo prostszych powodów. Problemem może być np. niezatwierdzona promocja. Pisaliśmy o tym w poprzednim artykule. Jeżeli masz jakieś wątpliwości – zapraszamy do kontaktu z naszymi specjalistami.

/ Popularne artykuły
1 stycznia 2024 | 5 minut czytania

Era Blogera – czy warto prowadzić Blog firmowy?

Od razu i z pełną odpowiedzialnością, możemy odpowiedzieć TAK i jeszcze raz TAK Dlaczego? Korzyści jest kilka, ale zacznijmy od suchych faktów… Analizy Hubspot podają Brzmi nieźle? Przejdźmy zatem do sedna sprawy czyli korzyści wynikających z firmowego bloga. Integracja z klientem – podstawą długotrwałych relacji Wielu klientów swoje wybory uzależnia od opinii i informacji znalezionych w Internecie na temat firmy. Blog jest świetnym miejscem by poprzez opowiedziane historie, w sposób przemyślany i klarowny, … Continued

Firma
Marketing
Czytaj artykuł
1 stycznia 2024 | 5 minut czytania

Bezpieczeństwo na Facebooku, czyli jak zadbać o ochronę swojego konta?

Postęp technologiczny powoduje, że coraz więcej dotychczasowych aktywności (charakterystyczny dla realnego świata) przenosimy do sieci. Bawimy się, pracujemy, zdobywamy nowe znajomości, a także utrzymujemy kontakty z rodziną oraz przyjaciółmi. Właśnie dlatego, w tym artykule podpowiemy Ci, w jaki sposób zadbać o to, aby korzystanie z sieci było beztroskie i w pełni komfortowe. Z uwagi na fakt, iż jednym z największych i zarazem najpopularniejszych mediów wykorzystywanych przez hakerów jest Facebook – to właśnie jemu … Continued

Edukacja
Social media
Czytaj artykuł