Od razu i z pełną odpowiedzialnością, możemy odpowiedzieć TAK i jeszcze raz TAK Dlaczego? Korzyści jest kilka, ale zacznijmy od suchych faktów… Analizy Hubspot podają Brzmi nieźle? Przejdźmy zatem do sedna sprawy czyli korzyści wynikających z firmowego bloga. Integracja z klientem – podstawą długotrwałych relacji Wielu klientów swoje wybory uzależnia od opinii i informacji znalezionych w Internecie na temat firmy. Blog jest świetnym miejscem by poprzez opowiedziane historie, w sposób przemyślany i klarowny, … Continued
Od razu i z pełną odpowiedzialnością, możemy odpowiedzieć TAK i jeszcze raz TAK Dlaczego? Korzyści jest kilka, ale zacznijmy od suchych faktów…
Brzmi nieźle? Przejdźmy zatem do sedna sprawy czyli korzyści wynikających z firmowego bloga.
Wielu klientów swoje wybory uzależnia od opinii i informacji znalezionych w Internecie na temat firmy. Blog jest świetnym miejscem by poprzez opowiedziane historie, w sposób przemyślany i klarowny, dotrzeć do grupy odbiorców i stworzyć z nimi długotrwałe relacje. Firma niczym dobry gospodarz zaprasza klienta do „środka”. Pokazuje mu swoje najmocniejsze strony i założenia. Zapoznaje z działaniem firmy oraz ludźmi którzy współtworzą sukces. Wzbudza pozytywne emocje i zaprasza odbiorcę do wspólnej „przygody” poprzez żywą rozmowę, konwersacje i dzielenie się opiniami.
Firma prowadząc bloga w sposób przemyślany i związany z branżą wpływa na zwiększenie zaufania ze strony klienta. Wizerunek eksperta jest bardzo istotny zwłaszcza w przypadku usług wymagających wiedzy specjalistycznej. Udostępnianie artykułów, czy filmów pomocnych lub istotnych dla klienta pokazuje, że marka zna się na swojej robocie, a dodatkowo jest dostatecznie mocna i otwarta by dzielić się szerzej tą wiedzą. Ekspert staje się z czasem „przyjacielem” do którego ma się pełne zaufanie i do którego wraca się regularnie.
Niby wszyscy to wiedzą, ale powiedzmy to jeszcze raz głośno i wyraźnie. Google najlepiej promuje treści unikatowe i świeże. Pisanie cyklicznie ciekawego, bloga daje dużą przewagę nad konkurencją. Każdy artykuł to kolejna zindeksowana strona poprawiająca widoczność w Internecie, a nowe treści pojawiające się z pewną częstotliwością są dla algorytmów wyszukiwarki jasnym przekazem że firma odnosi sukcesy oraz stale się rozwija. Nie zapominajmy także że wartościowe treści są udostępniane przez odbiorców w mediach społecznościowych. Dbając wiec o wysoka jakość wpisów można zapewnić sobie całkiem sporo odnośników kierujących do naszej strony.
Dla wielu jest to największa korzyść i wymierny argument prowadzenia bloga. My nie stawiamy wartości tej na pierwszym miejscu, ale też nie możemy zaprzeczyć, że blogowe wpisy bardzo dobrze indeksują w wyszukiwarkach. To właśnie za pośrednictwem artykułów na blogu możemy w łatwy sposób budować „długi ogon” fraz kluczowych. Wystarczy pisząc artykuł w sposób przemyślany, zamiast najkrótszych zwięzłych sformułowań, wykorzystywać rozszerzone frazy którymi posługują się odbiorcy, podczas poszukiwań w Internecie.
Treści którymi „obdarowujemy” naszych odbiorców wspaniale pracują na powiększanie i zdobywanie bazy e-mail. Im bardziej wartościowe teksty oferujemy tym większe grono zwolenników będzie chciało je mieć w pierwszej kolejności. Pozwólmy zapisać się Naszym klientom do Newslettera i dajmy im możliwość bycia na bieżąco. Dobrze sklasyfikowana baza to jedno z najlepszych narzędzi marketingowych.
A teraz kubeł zimnej wody. Mimo niezaprzeczalnych zalet prowadzenia bloga nie jest to narzędzie błyskawiczne. Niestety nie działa ono na zasadzie akcja-reakcja. Artykuły pracują na siebie tygodniami i tak naprawdę wcześniejsze, z ugruntowaną pozycją w wyszukiwarce, przynoszą najwięcej korzyści tu i teraz. Oczywiści bardzo ważne jest także odpowiednie zaplanowanie częstotliwości i tematyki kolejnego wpisu. Każdy nawet najbardziej wartościowy tekst musi mieć swój czas by zaistnieć w sieci. Dobra, na przyspieszenie tego procesu też są sposoby, ale to jest temat na inną opowieść… …także do następnego ASAP
Szukasz sposobu, na uzyskanie doskonałych doświadczenia klientów bez względu na poziom współpracy, czy też kanały informacyjne? Bez wątpienia to właśnie zasady omnichannel marketingu spełnią Twoje potrzeby. Sprawdź, czym jest ten rodzaj reklamy i jaki jest jego zakres oraz cel. Co oprócz spójności wizerunkowej możesz zyskać, korzystając z takiej strategii marketingowej? Oto najważniejsze informacje na ten temat. Poznaj zasady omnichannel marketingu. Sprawdź, na czym on polega i dlaczego warto go stosować w swoim … Continued
Jak zwiększyć efektywność wybranej formy marketingu, by dwukrotnie, trzykrotnie, a może nawet dziesięciokrotnie zintensyfikować zysk ze sprzedaży produktu lub usługi? Jeśli właśnie się nad tym zastanawiasz, odpowiedzią na Twoje potrzeby może być profesjonalna kampania PPC. Precyzyjne targetowanie połączone z tradycyjnym pozycjonowaniem strony umożliwiają prowadzenie kampanii wielotorowo, co przynosi najlepszy rezultat. Sprawdź, czym jest ten rodzaj marketingu i zastanów się, czy właśnie tego potrzebuje Twoja firma. … Continued