Wraz z rozwojem nauki i technologii, zmieniają się również zachowania oraz przyzwyczajenia odbiorców. To z kolei powoduje, że wachlarz używanych przez nich słów kluczowych ulega zmianom. Część fraz “wypada” z szerszego obiegu, inne stają się bardziej popularne, a jeszcze inna grupa – zalicza swój debiut. W tym artykule podpowiemy Ci, z jakich narzędzi warto korzystać, aby zdobywać nowe źródła słów kluczowych, analizować poszczególne frazy, poszerzać grono potencjalnych odbiorców, a przede wszystkim – być co najmniej 1 krok przed konkurencją. Ale najpierw…
Wraz z rozwojem nauki i technologii, zmieniają się również zachowania oraz przyzwyczajenia odbiorców. To z kolei powoduje, że wachlarz używanych przez nich słów kluczowych ulega zmianom. Część fraz “wypada” z szerszego obiegu, inne stają się bardziej popularne, a jeszcze inna grupa – zalicza swój debiut. W tym artykule podpowiemy Ci, z jakich narzędzi warto korzystać, aby zdobywać nowe źródła słów kluczowych, analizować poszczególne frazy, poszerzać grono potencjalnych odbiorców, a przede wszystkim – być co najmniej 1 krok przed konkurencją . Ale najpierw…
Pewnie w Twojej głowie rodzi się pytanie:
Ok, po części możesz mieć rację. Zwłaszcza, jeśli doskonale znasz się na swojej branży. Musisz jednak wiedzieć, że zachowania użytkowników Internetu są naprawdę nieprzewidywalne i bardzo często potrafią zaskoczyć (mówimy to jako agencja marketingowa z dużym doświadczeniem). Nawet jeśli działasz od lat – gwarantujemy, że znajdziesz frazy kluczowe, na które sam byś “nie wpadł”, a dzięki którym odbiorcy po prostu mogą Cię znaleźć. Inną istotną zaletą tego typu narzędzi jest łatwe porównanie słów kluczowych oraz to, że za ich pomocą możesz sprawdzić słowa kluczowe konkurencji. Przyznaj, że perspektywa “podglądania” Twoich rynkowych rywali brzmi kusząco ? Jeśli już wiesz, czym są frazy kluczowe, a przede wszystkim, dlaczego warto dobierać je w odpowiedni sposób – pora na konkretny.
Zaczniemy od bazy słów kluczowych, która jest bezpośrednio powiązana z wyszukiwarką, czyli:
Co prawda, Google Ads to (jak sama nazwa wskazuje), narzędzie do planowania, konfigurowania i uruchamiania reklam w sieci Google. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby wykorzystać je także do działań związanych z pozycjonowaniem. Musisz bowiem wiedzieć, że poza możliwością prowadzenia płatnej promocji – umożliwia Ci sprawdzenie popularności poszczególnych fraz kluczowych. Jest tylko jeden warunek. Jeśli chcesz, aby były konkretne – musisz uruchomić i zapłacić za kampanię reklamową. W innym wypadku otrzymasz jedynie szacunkowe i dość nieprecyzyjne dane – mieszczące się w przedziałach od kilkuset do kilku tysięcy, a nawet od kilkunastu do kilkuset tysięcy wyszukań na miesiąc.
A skoro jesteśmy już przy technologicznym gigancie z USA – nie sposób pominąć innych ciekawych rozwiązań.
Innym narzędziem, które można wykorzystać jako planer słów kluczowych jest Google Trends. Z jego pomocą poznasz popularność poszczególnych fraz, a dodatkowo sprawdzisz, czy w ich wypadku występuje tzw. sezonowość. Jeżeli nie masz czasu i potrzebujesz sprawdzić “coś na szybko” – z pomocą przyjdzie Ci sama wyszukiwarka. Wystarczy, że zaczniesz wpisywać pierwsze litery i słowa, a Google chętnie pokaże Ci, z jakimi popularnymi frazami łączy się Twoje zapytanie.
AnswerThePublic, czyli odkryj jeszcze więcej fraz kluczowych
Kolejnym narzędziem stanowiącym doskonałe i praktycznie nieskończone źródło słów kluczowych jest AnswerThePublic. Wystarczy, że wpiszesz frazę, która Cię interesuje, a przy jego pomocy otrzymasz kilka, kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt propozycji, które z powodzeniem wykorzystasz w swoich kampaniach SEO. Wspomniane narzędzie posłuży Ci zarówno do optymalizacji strony www, e-sklepu, a także podpowie, jakie artykuły powinny znaleźć się na Twoim firmowym blogu.
Potrzebujesz bardziej konkretnych danych? Jeśli Twoje działania są zaawansowane – powyższe wyszukiwarki słów kluczowych mogą okazać się niewystarczające. Pora zatem przejść do narzędzi SEO, które dadzą Ci dostęp do jeszcze większej ilości – i to bardziej konkretnych danych.
SEMSTORM, czyli ogromna baza słów kluczowych i nie tylko
Semstorm to polskie narzędzie, które zyskało uznanie pośród wielu specjalistów od SEO, właścicieli firm, jak i freelancerów. Z jego pomocą sprawdzisz obecne i wyszukasz nowe słowa kluczowe, dowiesz się, jaki mają potencjał (średnia liczba wyszukań każdego miesiąca), znajdziesz powiązane frazy, a także z powodzeniem przeanalizujesz działania konkurencji. Jednak dobór słów kluczowych to niejedyna opcja oferowana przez Semstorm. Dzięki jego użyciu poznasz konkretne źródła i typy fraz, czyli jakie słowa kluczowe sprawdzają się przy pozycjonowaniu w klasycznych wynikach wyszukiwania, jakie w grafikach, filmach, a nawet e-commerce.
Za pomocą Semstorm można wyszukiwać zarówno polskich, jak i zagranicznych słów kluczowych. Jednak jak już wspomnieliśmy – jest polskim narzędziem, więc radzenie sobie z polskimi frazami idzie mu znacznie lepiej. A jeśli o zagranicznych kampaniach SEO mowa…
To rozwiązanie można nazwać zagranicznym odpowiednikiem Semstorma. Znajdziesz w nim pomysły na frazy kluczowe, informacje na temat ich popularności, trendów i wiele innych cennych informacji. A to wszystko dostępne dla wielu języków i rynków jednocześnie.
Jest to darmowe narzędzie SEO, które umożliwia wykonanie 10 bezpłatnych zapytań dziennie. Jeśli zapragniesz powiększyć ten limit – radzimy skorzystać z płatnych pakietów.
Kolejne ciekawe narzędzie, które obok potencjału drzemiącego w wyszukiwarce Google (w tym Google Shopping), pokaże Ci, jakie frazy warto stosować w serwisach takich, jak: eBay, Amazon, YouTube, Bing. Docenisz je, jeśli Twoje działania SEO skupiają się głównie za granicą. Narzędzie posiada bowiem ogromną bazę słów kluczowych dla krajów takich, jak: USA, Australia, Kanada, Francja, Chiny i wiele, wiele więcej!
Keyword Tool Dominator jest darmowym narzędziem SEO, o ile ograniczysz się do 3 wyszukań dziennie. Jeśli zechcesz zwiększyć swój limit – trzeba będzie “przesiąść się” na wersję płatną.
W powyższym artykule omówiliśmy 5 pozycji, które według nas są najlepszymi narzędziami do wyszukiwania, analizowania i porównywania słów kluczowych. Musisz jednak wiedzieć, że lista sprawdzonych – darmowych, jak i płatnych narzędzi do wyboru słów kluczowych nie kończy się na tych wymienionych w tym miejscu. Na Twoją uwagę zasługują również takie rozwiązania, jak: QuestionDB, Also Asked, Amazon Autocomplete, czy chociażby Senuto.
Uważasz, że ten wpis jest wartościowy? Zrób nam przysługę i podziel się nim wśród znajomych. Będziemy bardzo wdzięczni!
Jak współpracować z influencerem? Umowy, ceny, system afiliacji. Współczesny rynek zbytu jest tak obszerny, że usługodawcy i producenci każdego dnia walczą o uwagę swoich klientów. Internet aż kipi od ciekawych kampanii reklamowych. Od kilku lat marketing sprowadza się do pozyskiwania klientów dzięki współpracy z influencerami. Sprawdź, na czym to polega i co można dzięki takiej formie kooperacji osiągnąć. Być może taka współdziałanie to światełko w tunelu również dla Twojej firmy. Sprawdź, jak … Continued
Skoro życie zwykłego człowieka przeniosło się do Internetu, to wciąż rośnie różnorodność pokazywania siebie w tym wirtualnym światku. Do jednych z najbardziej wykorzystywanych form informowania świata o tym, co się dzieje po drugiej stronie smartfona, zalicza się reelsy, czyli rolki na Instagram. Sprawdź, co warto o nich wiedzieć, nim pochłonie Cię otchłań internetowych rozmaitości. Poznaj możliwości i cel Instagram reels. Dowiedz się, czym one są i jak działają. Reels, … Continued