1 stycznia 2024 | 5 minut czytania

Era Blogera – czy warto prowadzić Blog firmowy?

Autor: Łukasz Pawlak

Od razu i z pełną odpowiedzialnością, możemy odpowiedzieć TAK i jeszcze raz TAK Dlaczego? Korzyści jest kilka, ale zacznijmy od suchych faktów… Analizy Hubspot podają Brzmi nieźle? Przejdźmy zatem do sedna sprawy czyli korzyści wynikających z firmowego bloga. Integracja z klientem – podstawą długotrwałych relacji Wielu klientów swoje wybory uzależnia od opinii i informacji znalezionych w Internecie na temat firmy. Blog jest świetnym miejscem by poprzez opowiedziane historie, w sposób przemyślany i klarowny, … Continued

Od razu i z pełną odpowiedzialnością, możemy odpowiedzieć TAK i jeszcze raz TAK Dlaczego? Korzyści jest kilka, ale zacznijmy od suchych faktów…

Analizy Hubspot podają

  • Firmy posiadające bloga z minimum 15 wpisami odnotowują nawet pięciokrotne większy ruch w porównaniu do firm nie posiadających bloga
  • 57% firm zdobyło jakiegokolwiek klienta dzięki prowadzeniu bloga
  • 55% biznesów znacznie wzmocniło ruch na stronie www. po dodaniu do niej bloga
  • Już 2 publikacje na blogu w miesiącu zwiększają sprzedaż o 67%

Brzmi nieźle? Przejdźmy zatem do sedna sprawy czyli korzyści wynikających z firmowego bloga.

Integracja z klientem – podstawą długotrwałych relacji

Wielu klientów swoje wybory uzależnia od opinii i informacji znalezionych w Internecie na temat firmy. Blog jest świetnym miejscem by poprzez opowiedziane historie, w sposób przemyślany i klarowny, dotrzeć do grupy odbiorców i stworzyć z nimi długotrwałe relacje. Firma niczym dobry gospodarz zaprasza klienta do „środka”. Pokazuje mu swoje najmocniejsze strony i założenia. Zapoznaje z działaniem firmy oraz ludźmi którzy współtworzą sukces. Wzbudza pozytywne emocje i zaprasza odbiorcę do wspólnej „przygody” poprzez żywą rozmowę, konwersacje i dzielenie się opiniami.

Dobry wizerunek-pozycja eksperta

Firma prowadząc bloga w sposób przemyślany i związany z branżą wpływa na zwiększenie zaufania ze strony klienta. Wizerunek eksperta jest bardzo istotny zwłaszcza w przypadku usług wymagających wiedzy specjalistycznej. Udostępnianie artykułów, czy filmów pomocnych lub istotnych dla klienta pokazuje, że marka zna się na swojej robocie, a dodatkowo jest dostatecznie mocna i otwarta by dzielić się szerzej tą wiedzą. Ekspert staje się z czasem „przyjacielem” do którego ma się pełne zaufanie i do którego wraca się regularnie.

Google jest jak sałatka-lubi świeżość

Niby wszyscy to wiedzą, ale powiedzmy to jeszcze raz głośno i wyraźnie. Google najlepiej promuje treści unikatowe i świeże. Pisanie cyklicznie ciekawego, bloga daje dużą przewagę nad konkurencją. Każdy artykuł to kolejna zindeksowana strona poprawiająca widoczność w Internecie, a nowe treści pojawiające się z pewną częstotliwością są dla algorytmów wyszukiwarki jasnym przekazem że firma odnosi sukcesy oraz stale się rozwija. Nie zapominajmy także że wartościowe treści są udostępniane przez odbiorców w mediach społecznościowych. Dbając wiec o wysoka jakość wpisów można zapewnić sobie całkiem sporo odnośników kierujących do naszej strony.

Budowanie długiego ogona- potencjał SEO

Dla wielu jest to największa korzyść i wymierny argument prowadzenia bloga. My nie stawiamy wartości tej na pierwszym miejscu, ale też nie możemy zaprzeczyć, że blogowe wpisy bardzo dobrze indeksują w wyszukiwarkach. To właśnie za pośrednictwem artykułów na blogu możemy w łatwy sposób budować „długi ogon” fraz kluczowych. Wystarczy pisząc artykuł w sposób przemyślany, zamiast najkrótszych zwięzłych sformułowań, wykorzystywać rozszerzone frazy którymi posługują się odbiorcy, podczas poszukiwań w Internecie.

Blog firmowy-waluta bazy e-mailingowej

Treści którymi „obdarowujemy” naszych odbiorców wspaniale pracują na powiększanie i zdobywanie bazy e-mail. Im bardziej wartościowe teksty oferujemy tym większe grono zwolenników będzie chciało je mieć w pierwszej kolejności. Pozwólmy zapisać się Naszym klientom do Newslettera i dajmy im możliwość bycia na bieżąco. Dobrze sklasyfikowana baza to jedno z najlepszych narzędzi marketingowych.

Wytrwałość i konsekwencja- oznaką sukcesu

A teraz kubeł zimnej wody. Mimo niezaprzeczalnych zalet prowadzenia bloga nie jest to narzędzie błyskawiczne. Niestety nie działa ono na zasadzie akcja-reakcja. Artykuły pracują na siebie tygodniami i tak naprawdę wcześniejsze, z ugruntowaną pozycją w wyszukiwarce, przynoszą najwięcej korzyści tu i teraz. Oczywiści bardzo ważne jest także odpowiednie zaplanowanie częstotliwości i tematyki kolejnego wpisu. Każdy nawet najbardziej wartościowy tekst musi mieć swój czas by zaistnieć w sieci. Dobra, na przyspieszenie tego procesu też są sposoby, ale to jest temat na inną opowieść… …także do następnego ASAP

/ Popularne artykuły
1 stycznia 2024 | 5 minut czytania

Bezpieczeństwo na Facebooku, czyli jak zadbać o ochronę swojego konta?

Postęp technologiczny powoduje, że coraz więcej dotychczasowych aktywności (charakterystyczny dla realnego świata) przenosimy do sieci. Bawimy się, pracujemy, zdobywamy nowe znajomości, a także utrzymujemy kontakty z rodziną oraz przyjaciółmi. Właśnie dlatego, w tym artykule podpowiemy Ci, w jaki sposób zadbać o to, aby korzystanie z sieci było beztroskie i w pełni komfortowe. Z uwagi na fakt, iż jednym z największych i zarazem najpopularniejszych mediów wykorzystywanych przez hakerów jest Facebook – to właśnie jemu … Continued

Bez kategorii
Czytaj artykuł
1 stycznia 2024 | 5 minut czytania

7 zasad, jak zrobić logo, które przykuje uwagę i zapadnie w pamięć

Jeżeli pragniesz, aby wizytówka Twojej marki była czymś, co przynosi mierzalne efekty i z czego można być dumnym – koniecznie zapoznaj się z treścią tego artykułu. Zawarliśmy w nim 7 głównych zasad tworzenia skutecznych logotypów, które przyciągają uwagę, są zapamiętywalne, a przede wszystkim jednoznacznie kojarzą się z markami, które reprezentują. Jak zrobić logo? Z tego artykułu dowiesz się: Jak zrobić logotyp, który stanie się wizytówką Twojej firmy? … Continued

Bez kategorii
Czytaj artykuł