Skontaktuj się!
1 stycznia 2024 | 5 minut czytania

7 zasad, jak zrobić logo, które przykuje uwagę i zapadnie w pamięć

Autor: Łukasz Pawlak

Jeżeli pragniesz, aby wizytówka Twojej marki była czymś, co przynosi mierzalne efekty i z czego można być dumnym – koniecznie zapoznaj się z treścią tego artykułu. Zawarliśmy w nim 7 głównych zasad tworzenia skutecznych logotypów, które przyciągają uwagę, są zapamiętywalne, a przede wszystkim jednoznacznie kojarzą się z markami, które reprezentują. Jak zrobić logo? Z tego artykułu dowiesz się: Jak zrobić logotyp, który stanie się wizytówką Twojej firmy? … Continued

Jeżeli pragniesz, aby wizytówka Twojej marki była czymś, co przynosi mierzalne efekty i z czego można być dumnym – koniecznie zapoznaj się z treścią tego artykułu. Zawarliśmy w nim 7 głównych zasad tworzenia skutecznych logotypów, które przyciągają uwagę, są zapamiętywalne, a przede wszystkim jednoznacznie kojarzą się z markami, które reprezentują.

Jak zrobić logo? Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jakich zasad należy się trzymać, aby stworzyć profesjonalne logo?
  • Jak unikać popularnych błędów powtarzanych przez wielu amatorów?
  • O czym pamiętać, gdy prace nad logo zostaną już zakończone?

Jak zrobić logotyp, który stanie się wizytówką Twojej firmy?

Przed Tobą 7 wskazówek, których zastosowanie sprawi, że Twoja firma zyska jedyne i niepowtarzalne logo. Symbol marki pozwalający na dotarcie do potencjalnych klientów, zbudowanie silnej pozycji, a przede wszystkim – rozwój i generowanie coraz większych zysków.

  • Upewnij się, że Twoi odbiorcy nie będą mieli żadnych problemów z odczytaniem i interpretacją Twojego logotypu.

W tym obszarze mamy na myśli takie aspekty Twojego logo, jak:

  • Kolor – staraj się ograniczyć liczbę zastosowanych barw do absolutnego minimum. Większość naprawdę rozpoznawalnych marek bazuje na 1 lub 2 kolorach, jednak dla większej swobody przyjmijmy, że granicą, której nie wolno Ci przekraczać są 3.

Ograniczenie użytych kolorów ma jeszcze jedno ważne znaczenie – zwłaszcza, jeśli planujesz produkcję swoich materiałów reklamowych. Naturalnie, chodzi o kwestie finansowe, bo im więcej barw – tym większe koszty .

  • Czcionka – podobnie, jak w powyższym przypadku, mniej znaczy prościej. Dlatego, jeśli w ogóle zajdzie potrzeba wdrożenia do Twojego logotypu części tekstowej – ogranicz ją do 1 lub maksymalnie 2 krojów pisma.

Proste logo to takie, które Twój klient będzie w stanie odrysować z pamięci.

Uniwersalność. Zwróć uwagę czy logotyp Twojej firmy jest czytelny i wszędzie prezentuje się równie dobrze.

Pamiętaj, że poza stroną internetową czy wizytówkami, może przyjmować także mniejsze lub znacznie większe rozmiary, znajdując się chociażby na długopisach, teczkach, plakatach, banerach i wielu innych nośnikach. Dlatego, w tym miejscu pochyl się nad jego budową oraz stopniem skomplikowania. Zastosowanie detali lub elementów o małych i subtelnych rozmiarach może sprawić, że Twój logotyp po prostu przestanie być widoczny. Nie zapomnij o stworzeniu księgi znaku, będącej zbiorem zasad dotyczących sposobów wykorzystania logotypu. Więcej na jej temat przeczytasz w artykule: Księga znaku (brand book). Biblia Twojej marki czy kolejny niepotrzebny dokument?

Uniwersalne logo to takie, które z powodzeniem można zastosować, a następnie odczytać z każdego nośnika – od mikroskopijnej kartki, poprzez nadruk na koszulce, na imponujących rozmiarów billboardzie kończąc.

Unikalność. Zadbaj, aby Twoje logo było jedyne w swoim rodzaju.

Jasne, możesz się inspirować, ale pod żadnym pozorem nie kopiuj rozwiązań stosowanych przez Twoją konkurencję. Jeśli prowadzisz zakład fryzjerski lub barber shop – z pewnością zechcesz, aby w Twoim logo znalazł się 1 z tych elementów: nożyczki, brzytwa, broda. Jednak uwierz nam – zawsze możesz to zrobić inaczej (lepiej) od swoich rynkowych rywali.

Unikalne logo to takie, które w pierwszej kolejności kojarzy się z Twoją marką oraz jej ofertą, a nie konkurencją.

Ponadczasowość. Dopilnuj, aby firmowy logotyp był zawsze aktualny.

Nie ulegaj branżowym trendom i nie opieraj się na tym, co modne w danej chwili. Logotyp to element, który ma pozostać z Twoją marką przez długi czas (a kto wie, może nawet do końca). Najbardziej rozpoznawalne marki potrafią nie zmieniać swoich logotypów przez dziesięciolecia. A nawet jeśli to robią – zmiany polegają na delikatnych korektach i upraszczaniu ich identyfikacji (patrz: Coca-Cola, Apple, Pepsi).

Ponadczasowe logo to takie, które pomimo upływu wielu lat, nadal wygląda dobrze i w żaden sposób nie przynosi na myśl skojarzeń z poprzedniej epoki.

Zapamiętywalność. Spraw, aby odbiorcy nie mogli o nim zapomnieć.

Z pewnością udało Ci się zauważyć, że ten punkt bezpośrednio wynika z czterech pozostałych, jednak jest na tyle ważny, iż postanowiliśmy go wyodrębnić i podkreślić jeszcze raz.

Zapamiętywalne logo to takie, które pomimo upływu czasu oraz wpływu innych czynników zewnętrznych, zawsze będzie przynosiło na myśl jedną i konkretną firmę – Twoją.

Unikaj schematów i mitów na temat tworzenia logotypów.

Przez lata, w branży narosło wiele legend dotyczących tego, jak powinien wyglądać logotyp idealny. Od razu uprzedzamy – pomimo, że wielu właścicieli firm, jak i samych designerów do niego dąży – taki po prostu nie istnieje. Sprawdź, czego NIE MUSI Twoje logo, aby mimo to prezentować się świetnie i być zapamiętywane przez Twoich odbiorców.

  • Twoje logo może, ale wcale nie musi czegoś oznaczać.

Jednym z najczęściej powtarzanych mitów jest ten mówiący, że firmowy logotyp powinien nawiązywać do charakteru działalności Twojej firmy. Wiesz co? Zapomnij o tym! Jeśli prowadzisz kwiaciarnię, w Twoim logotypie wcale nie musi być kwiatków. A logo Twojej firmy z odzieżą, z pewnością może obyć się bez symbolu ubrania. Twoje logo ma być proste, zapamiętywalne, ale niekoniecznie bezpośrednio mówiące o ofercie firmy.

  • Twoje logo nie musi posiadać symbolu.

Istnieją setki przykładów firm, których logotypy stanowią po prostu ich nazwy. Jeśli nie chcesz – po prostu nie musisz go stosować. W to miejsce zadbaj jedynie o to, aby krój pisma, sposób jego prezentacji czy użyte kolory – były charakterystyczne i jedyne w swoim rodzaju.

  • Twoje logo nie musi podobać się wszystkim.

Grupę najważniejszych odbiorców logotypu stanowią potencjalni klienci, czyli osoby, które są w stanie zapłacić za Twoje produkty bądź usługi. Dlatego odpuść zasięgania opinii u znajomych czy rodziny. Bowiem to nie ich pieniądze zdecydują o “być albo nie być” Twojego przedsiębiorstwa.

  • Dobre logo to nie wszystko. O czym jeszcze musisz pamiętać?

Gdy praca nad stworzeniem logotypu dobiegnie końca – wiedz, że to dopiero początek drogi związanej z budowaniem Twojej rozpoznawalności. Na samym początku, zadbaj o aspekty prawne, aby nikt inny nie mógł go wykorzystywać ani kopiować. W tym miejscu radzimy skorzystać z pomocy doświadczonych prawników, którzy przeprowadzą Cię przez cały proces rejestracji znaku towarowego w odpowiednich urzędach. Gdy to będzie już za Tobą – skup się na odpowiedniej komunikacji, która pozwoli dotrzeć do wybranej grupy odbiorców oraz na stałe zagościć w ich pamięci. W zależności od typu Twojej działalności, rodzaju oferty, jak i planów biznesowych, promocja może przyjąć różne formy i skalę. Ale to już temat na osobny artykuł .  

Nie wiesz, jak zrobić logotyp? Zatrudnij do tego profesjonalistów!

W Onespark tworzymy logotypy z duszą – spełniające wszystkie z zasad, o których pisaliśmy powyżej. Jeśli chcesz, aby symbolem Twojej marki stał się logotyp, który przemówi do odbiorców i na długo pozostanie w ich pamięci – skontaktuj się z nami. Dokładnie zbadamy Twoje oczekiwania, przeanalizujemy profile Twoich klientów i dopiero na tej podstawie stworzymy realizacje, które zaskoczą Cię swoją skutecznością.

/ Popularne artykuły
1 stycznia 2024 | 5 minut czytania

Era Blogera – czy warto prowadzić Blog firmowy?

Od razu i z pełną odpowiedzialnością, możemy odpowiedzieć TAK i jeszcze raz TAK Dlaczego? Korzyści jest kilka, ale zacznijmy od suchych faktów… Analizy Hubspot podają Brzmi nieźle? Przejdźmy zatem do sedna sprawy czyli korzyści wynikających z firmowego bloga. Integracja z klientem – podstawą długotrwałych relacji Wielu klientów swoje wybory uzależnia od opinii i informacji znalezionych w Internecie na temat firmy. Blog jest świetnym miejscem by poprzez opowiedziane historie, w sposób przemyślany i klarowny, … Continued

Firma
Marketing
Czytaj artykuł
1 stycznia 2024 | 5 minut czytania

Bezpieczeństwo na Facebooku, czyli jak zadbać o ochronę swojego konta?

Postęp technologiczny powoduje, że coraz więcej dotychczasowych aktywności (charakterystyczny dla realnego świata) przenosimy do sieci. Bawimy się, pracujemy, zdobywamy nowe znajomości, a także utrzymujemy kontakty z rodziną oraz przyjaciółmi. Właśnie dlatego, w tym artykule podpowiemy Ci, w jaki sposób zadbać o to, aby korzystanie z sieci było beztroskie i w pełni komfortowe. Z uwagi na fakt, iż jednym z największych i zarazem najpopularniejszych mediów wykorzystywanych przez hakerów jest Facebook – to właśnie jemu … Continued

Edukacja
Social media
Czytaj artykuł