07 czerwca 2021
Social Media
Jakich treści nie wolno promować na Facebooku?
Facebook tworzy bezpieczne środowisko do komunikacji społecznej. Aby je zapewnić, wprowadził szereg zasad. Co powinieneś wiedzieć na ten temat?
Nieprzestrzeganie ich może skutkować ograniczeniem Twoich działań w obrębie swojego profilu, a nawet zablokowaniem go. W przypadku najpoważniejszych przekroczeń serwis powiadamia organy ścigania.
Jeżeli Twoja reklama nie wyświetla się i jednocześnie masz pewność, że nie złamałeś regulaminu, to pamiętaj też, że Facebook czasem odrzuca reklamy z dużo prostszych powodów. Problemem może być np. niezatwierdzona promocja. Pisaliśmy o tym w poprzednim artykule. Jeżeli masz jakieś wątpliwości - zapraszamy do kontaktu z naszymi specjalistami.
Czego dowiesz się z tego artykułu?
- Czego nie wolno zamieszczać na Facebooku?
- Czym jest lista zakazanych słów na Facebooku?
- Kiedy Twój post narusza standardy społeczności na Facebooku?

Zakazane treści na Facebooku
1. Niebezpieczne produkty i treści
Obostrzenia obejmują produkty niebezpieczne dla zdrowia. Chcesz zachwalać wyroby tytoniowe lub produkty z nimi związane? Ten post nie może być promowany. To samo dotyczy broni, amunicji oraz materiałów wybuchowych. Facebook zablokuje zarówno treści dotyczące leków dostępnych na receptę, jak i niebezpiecznych suplementów diety. Twoje reklamy nie mogą zawierać obrazów typu “przed i po”, które przedstawiają mało prawdopodobne rezultaty i wpływają na negatywną samoocenę użytkowników portalu. Co oczywiste, Facebook odrzuca reklamy, które przedstawiają i promują produkty, usługi i działania sprzeczne z prawem - takich jak narkotyki czy aktywności naruszające zdrowie osobiste. Ponadto na Facebooku niedostępne jest promowanie pewnych usług bankowych i finansowych, np.: aukcji groszowych, marketing wielopoziomowy, pożyczki krótkoterminowe i zaliczki na poczet wpłaty i poręczenia majątkowe.2. Usługi i produkty dla dorosłych
Facebook dba o to, by jego serwis był przestrzenią przyjazną dla użytkowników w każdym wieku. Między innymi dlatego zakazuje promocji produktów i usług dla dorosłych (z wyjątkiem reklam dotyczących antykoncepcji kierowanych do dorosłych). Nie wolno umieszczać kontentu nacechowanego seksualnie i ukazującego nagość, a także sugerującego poznania kogoś w podtekście erotycznym.3. Kontrowersyjne treści
By zachować neutralność przekazu i nie szokować, zasady reklam Facebooka zakazują umieszczania treści wykorzystujących sytuacje kryzysowe lub polityczne do celów komercyjnych. Podobnym obostrzeniom podlegają wszystkie sensacyjne, szokujące czy nacechowane przemocą przekazy. Chcesz więcej na temat tego, jakie treści są uznawane za sensacyjne? Kliknij tutaj.4. Wprowadzanie w błąd i niska jakość komunikatu
Podstawowym warunkiem do spełnienia w przypadku reklam, jest ich prawdomówność. Niedozwolone są fake newsy czy reklamy gwarantujące niemożliwe do spełnienia efekty, np. dotyczące efektów prozdrowotnych danego produktu. To samo dotyczy fałszywych profili lub podszywania się pod inne osoby. Wszyscy reklamodawcy publikujący fałszywe informacje podlegają ograniczeniom. Więcej o weryfikacji informacji na Facebooku znajdziesz tutaj. Pamiętaj, że denerwujące, zawierające wulgaryzmy czy po prostu błędy językowe treści też zostaną zablokowane. Centrum pomocy na temat reklam pomoże Ci poznać kryteria ustalające, które reklamy zostają uznane za niskie jakościowo.Lista słów zakazanych
Facebook zwraca szczególną uwagę na zakaz dyskryminowania użytkowników ze względu na ich religię, rasę, przynależność etniczną, narodowość, wiek, kolor skóry, sytuację rodzinną, orientację seksualną, chorobę, niepełnosprawność czy płeć. Sprzeciwiając się mowie nienawiści, w swoim regulaminie podał listę zakazanych słów. Co ona zawiera?- Obelgi i słowa powszechnie uznawane za obraźliwe.
- Odczłowieczające i poniżające grafiki i frazy, np.: opóźniony w rozwoju, kretyn, o niskim IQ, głupi, idiota, zdeformowany, niedorozwinięty, odrażający, brzydki, puszczalska, oszust, skąpiec.
- Porównanie osób do zwierząt kojarzonych w kulturze jako gorsze pod względem intelektualnym i fizycznym, np. świni.
- Treści atakujące grupę lub osobę, np.: nienawidzę (kogoś), nie lubię (kogoś), (oni) są najgorsi.
- Wyrażenia przedstawiające w dobrym świetle śmierć, choroby i krzywdy.
- Odniesienia do chorób, brudu i fekaliów.
- Szydzenie z ofiar i poszkodowanych.
- Treści wyrażające obrzydzenie, np.: ohyda, paskudztwo, obrzydlistwo.
Standardy społeczeństwa
Jeżeli chcesz stworzyć skuteczną reklamę na Facebooku, to musisz przestrzegać ustalonych kryteriów. Twój post nie może naruszać standardów społeczeństwa, czyli zbioru zasad nakierowanych na chronienie.
Komentarze: