07 czerwca 2021
Social Media
7 zasad, jak zrobić logo, które przykuje uwagę i zapadnie w pamięć
Jeżeli pragniesz, aby wizytówka Twojej marki była czymś, co przynosi mierzalne efekty i z czego można być dumnym – koniecznie zapoznaj się z treścią tego artykułu. Zawarliśmy w nim 7 głównych zasad tworzenia skutecznych logotypów, które przyciągają uwagę, są zapamiętywalne, a przede wszystkim jednoznacznie kojarzą się z markami, które reprezentują.
Jak zrobić logo? Z tego artykułu dowiesz się:
- Jakich zasad należy się trzymać, aby stworzyć profesjonalne logo?
- Jak unikać popularnych błędów powtarzanych przez wielu amatorów?
- O czym pamiętać, gdy prace nad logo zostaną już zakończone?
Jak zrobić logotyp, który stanie się wizytówką Twojej firmy?
Przed Tobą 7 wskazówek, których zastosowanie sprawi, że Twoja firma zyska jedyne i niepowtarzalne logo. Symbol marki pozwalający na dotarcie do potencjalnych klientów, zbudowanie silnej pozycji, a przede wszystkim - rozwój i generowanie coraz większych zysków.-
Upewnij się, że Twoi odbiorcy nie będą mieli żadnych problemów z odczytaniem i interpretacją Twojego logotypu.
- Kolor – staraj się ograniczyć liczbę zastosowanych barw do absolutnego minimum. Większość naprawdę rozpoznawalnych marek bazuje na 1 lub 2 kolorach, jednak dla większej swobody przyjmijmy, że granicą, której nie wolno Ci przekraczać są 3.
- Czcionka – podobnie, jak w powyższym przypadku, mniej znaczy prościej. Dlatego, jeśli w ogóle zajdzie potrzeba wdrożenia do Twojego logotypu części tekstowej – ogranicz ją do 1 lub maksymalnie 2 krojów pisma.
Proste logo to takie, które Twój klient będzie w stanie odrysować z pamięci.

-
Uniwersalność. Zwróć uwagę czy logotyp Twojej firmy jest czytelny i wszędzie prezentuje się równie dobrze.
Uniwersalne logo to takie, które z powodzeniem można zastosować, a następnie odczytać z każdego nośnika - od mikroskopijnej kartki, poprzez nadruk na koszulce, na imponujących rozmiarów billboardzie kończąc.

-
Unikalność. Zadbaj, aby Twoje logo było jedyne w swoim rodzaju.
Unikalne logo to takie, które w pierwszej kolejności kojarzy się z Twoją marką oraz jej ofertą, a nie konkurencją.

-
Ponadczasowość. Dopilnuj, aby firmowy logotyp był zawsze aktualny.
Ponadczasowe logo to takie, które pomimo upływu wielu lat, nadal wygląda dobrze i w żaden sposób nie przynosi na myśl skojarzeń z poprzedniej epoki.

-
Zapamiętywalność. Spraw, aby odbiorcy nie mogli o nim zapomnieć.
Zapamiętywalne logo to takie, które pomimo upływu czasu oraz wpływu innych czynników zewnętrznych, zawsze będzie przynosiło na myśl jedną i konkretną firmę - Twoją.

-
Unikaj schematów i mitów na temat tworzenia logotypów.
- Twoje logo może, ale wcale nie musi czegoś oznaczać.
- Twoje logo nie musi posiadać symbolu.
- Twoje logo nie musi podobać się wszystkim.
-
Dobre logo to nie wszystko. O czym jeszcze musisz pamiętać?
Komentarze: