07 czerwca 2021
Social Media
Czy można prowadzić Facebooka i Instagrama bez strategii w 2020 roku?
Czego dowiesz się z artykułu?
- Czym jest strategia marketingowa w social media?
- Dlaczego strategia marketingowa jest ważna dla Twojej firmy?
- Jakie są etapy budowania strategii w social media?
- Jak efektywnie prowadzić Facebooka i Instagrama w 2020 roku?
Analiza wyjściowa
Rozpoczynamy od dokładnego poznania nowej firmy. Sprawdzamy ofertę - co ją wyróżnia, jakie ma mocne i słabe strony, szanse i zagrożenia. Weryfikujemy dotychczasowe działania w mediach społecznościowych i porównujemy je z taktyką konkurencji. Koniecznie chcemy poczuć życie firmy, dlatego umawiamy się na spotkanie w siedzibie klienta i tam rozmawiamy z osobami decyzyjnymi. To usprawnia osiągnięcie porozumienia. A przecież o to nam chodzi!Strategia social media: etapy
1. Do kogo chcesz dotrzeć?
Pierwszym krokiem jest określenie Twojej grupy docelowej. Opracowujemy profil persony, o którym już wspominaliśmy. Pomocne będzie Audience Insights. Im więcej wiemy, tym trafniej możemy ustalić dobór treści, ich styl, właściwe kanały komunikacji oraz targetowanie kampanii.Co musimy wiedzieć?
- Kto jest Twoją grupą docelową?
- Kim jest Twój dotychczasowy odbiorca i ten, którego chcesz pozyskać?
- Jakie potrzeby i problemy ma Twój odbiorca?
- Jakim językiem posługuje się Twoja persona?
2. Stwórz narrację marki
Jak budować spójny i zrozumiały przekaz w strategii social media wytłumaczymy na przykładzie. Załóżmy, że sprzedajesz rolki sushi na wynos. Twoja grupa docelowa to młodzi ludzie, którzy prowadzą aktywny tryb życia. Na podstawie profiu persony, wiemy co ich interesuje. Dlatego wizerunek Twojej marki powinien być dynamiczny i nowoczesny, a tematy poruszane na profilach firmy zgodne z zainteresowaniami grupy docelowej.3. Jakie są możliwe korzyści?
Pora na ustalenie konkretnych i realnych planów marketingowych. Określamy czas na ich wykonanie, żebyś mógł je łatwo zweryfikować. Jakie cele może mieć strategia social media dla Twojej firmy?- Kreowanie wizerunku marki
- Budowanie pozycji na rynku
- Zwiększenie liczby fanów
- Wzbudzenie zaangażowania
- Podnoszenie sprzedaży
- Promowanie produktu
Wyznacz plan działania
Najpierw sprawdzamy, w których mediach społecznościowych są Twoi odbiorcy. Pamiętamy, że social media, to ludzie, więc Twoją firmę też przedstawiamy jak osobowość. Piszemy o marce tak, jakby była pretekstem i kontekstem do komunikatu, a nie jego głównym przedmiotem. Dlatego pisząc posty o sushi, skupiamy się na lifestyle’u, nie na jedzeniu. W efekcie tworzymy spójny przekaz, który zachowuje równowagę między promocją a wartościową treścią. Pamiętaj, że zasięg organiczny to za mało, by dotrzeć do szerszego grona odbiorców i osiągnąć znaczące efekty. Skuteczna strategia social media wymaga budżetu. Sprawdź jak sobie radzić, kiedy jest niewielki.Strategia działań na Facebooku
Na tym kanale warto stworzyć wizytówkę Twojej firmy. Strategia marketingowa może mieć na celu budowanie komunikacji z klientem. Dlatego na fanpage’u przedstawimy produkt i bieżącą ofertę oraz zachęcimy do wystawiania opinii. Reagując na nie, tworzymy społeczność wokół Twojej marki.
Strategia działań na Instagramie
Komunikacja na Instagramie opiera się na zdjęciach, które w atrakcyjny i inspirujący sposób mają wzbudzić emocje u Twojego followersa. Możemy pokazać Twój produkt w życiu codziennym, eksponować jego atuty i opowiadać historie wokół Twojej marki. Inni użytkownicy również mogą umieszczać zdjęcia z Twoim produktem, a interakcja z followersami nakręci zainteresowanie Twoją marką.
Weryfikuj działania
Każda strategia social media, wymaga sprawdzenia jej efektów. Jest to możliwe dzięki narzędziom takim jak statystyki oferowane przez platformy społecznościowe albo Google Analytics. Wiemy, że social media i ich użytkownicy ciągle się zmieniają, dlatego reagujemy na zmienne i wprowadzamy kolejne optymalizacje.Zastanawiasz się, dlaczego strategia marketingowa jest taka ważna? Liczby mówią same za siebie

Komentarze: